Tuesday 13 March 2012

Bukan Soal Taknak Fikir

Bismillahirrahmanirrahim....

Daripada zaman belajar, mesti akan ada yang soal, "dah ada boyfriend belum?".... Pastu bila jawab tak ada konfem kena soal balik... "Aii, sebesar besar universiti tu takkan tak ada....?" 

Emm, saya datang ke universiti sebab nak belajar, bukan nak cari boyfriend.... Cukuplah masa part 1 diploma kena repeat paper Fizik... Bila balik rumah masa cuti sem, ayah bagi ceramah... Last sekali ayah cakap, "Lebih baik kahwin, tak payah sambung belajar..." Huuu.... Sampai degree tersemat je kat dalam hati kata-kata ayah tu.. Menahan perasaan... Memang mencabar.. 

Sekarang ni bila dah masuk zaman kerja, orang tak cakap boyfriend... Orang tanya dah ada calon ke? If cakap takde, orang akan cakap.. "Tulah, jual mahal sangat.. Tulah memilih sangat..."  And so on...

Sekarang ni bukan soal jual mahal, bukan soal memilih... Dan juga bukan soal taknak fikir... Soalnya ialah belum tiba masanya lagi... Siapa yang taknak kahwin kan, then ada anak... Allah yang Maha Mengetahui.. 

Jadi sekarang, lebih baik fokus pada kehidupan sekarang... Fokus pada kerjaya... Berbakti pada emak ayah, family, pada masyarakat... Then tak lupa juga membuat persiapan menjadi seorang penyejuk mata... 

Ajal maut, jodoh pertemuan semua ketentuan Allah... Apa-apapun, saya tak pernah putus asa dalam berdoa kepadaNYA... Sebagai manusia, saya hanya mampu berusaha, selebihnya saya serahkan pada Allah... Tawakkal.. Itu yang terbaik... Allah knows what the best for me... Subhanallah.. (^_^)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads