Monday, 30 April 2012

~PerNah tak aWak RasA???~


" Pernah tak tiba-tiba awak rasa nak betulkan sesuatu perkara yang awak rasa boleh betulkan...?


  But then, awak still tak buat apa-apa...


  Sebab pada awak, kalau betul perkara tu untuk awak, pasti awak akan dapat... 


  Pasti ada jalan yang akan  mengarahkan perkara tersebut kepada awak..  


  Seperti ayat ini... WHAT'S MEANT TO BE WILL ALWAYS FIND ITS WAY..


  That's why, we end up just to keep silent..


  Senyap, dan senyap...


  Even in silent, and even  we want to let it go slowly.... 


  But deep in our heart, we still hoping that thing will going exactly with what we want...


  And that time we realize that we are not putting our trust ONE HUNDRED PERCENT in ALLAH..."


  ________________________________________________________


 Now and forever... 


 I just want to keep remind my Iman, my heart, my soul and my mind...


 Please, please, please PUT YOUR TRUST in ALLAH...


 Truly, ALLAH Knows what's BEST FOR US..


  And HE will NEVER LET YOU DOWN...


...Thank you ALLAH for everything...

Sunday, 29 April 2012

~Kata-Kata MotiVasi~










 

~LiFe QuOtes~








~HaRi MinGGu~

Assalammualaikum...

Sekarang ni, saya sedang menghitung hari untuk mendaftar di program HEP... Hati mula terasa berat.. Tak tahu kenapa... Mungkin sebab tak dapat pegang duit yang banyak kot setiap akhir bulan.. Yalah, ambil cuti tanpa gaji.... Hmm... Then, berat hati sebab nak tinggalkan emak di rumah, yang sentiasa memerlukan seorang peneman untuk berbicara dan juga pembantu dalam menguruskan rumah.. Iskh mimi ni, your dad kan ada.... Huu.. Walaupun berat hati, but still kena kemas barang-barang yang perlu dibawa... 

Semalam pergi kenduri kahwin sepupu lelaki yang sebaya dengan saya di JB (tak sangka dah jadi suami orang)... Dan biasalah, sepupu yang sorang lagi ni akan ditanya soalan-soalan cepu berlian... Haha... Baru tahu kan perasaan orang yang selalu ditanya soalan macam ni.. Dulu, masa zaman budak2 lagi selalu jugak dengar orang tanya soalan ni kat akak2 sepupu.. La ni, ambik sebijik... Huhu.. 

Selepas gi kenduri kahwin, kami singgah rumah pakcik di Tampoi..  Selepas mahgrib, baru kami bertolak balik ke Batu Pahat... Dan malam tadi bila dah sampai BP, saya baru perasan kat tepi Jalan Kluang (sebaik sahaja keluar dari Jalan Tan Swee Hoe) ada KEDAI AL-IKHSAN.. Kedai yang jual kasut sukan tu... Hmm... Selama ni duk pergi balik kerja, ulang alik jalan yang sama, tak penah perasan pun ada kedai al-Ikhsan... Yang perasan kedai langsir je, itupun tak penah singgah.. Apalah mimi ni.. Itupun, kebetulan lalu waktu malam.. Sudah tentu bila waktu malam, kedai pasang lampu.. Tu yang perasan.. Kalau tak, sampai bila-bila agaknya tak perasan... Huuu...

Okeylah, nak sambung kemas baju... Banyak kot baju yang perlu dibawa... Haisshh... Emm, perasan tak, sekejap je masa berlalu kan.. Lusa dah bulan Mei.. Bulan Julai kita menyambut Ramadhan, bulan Ogos Hari Raya Aidilfitri.. Bulan Oktober Hari Raya Aidiladha.. Bulan November, bulan Disember, then bulan Januari 2013... MashaAllah.. Sekejap je masa berlalu... Semoga hari ini dan hari esok lebih baik daripada semalam dan semoga apa jua yang kita lakukan mendapat keberkatan daripada Allah.. Aamiinn...

p/s: Stay safe, stay healthy and May Allah Bless you... Take care.. (^_^)

Friday, 27 April 2012

Halal Executive Program (HEP)

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, bersyukur sangat kepada Allah kerana saya telah terpilih untuk mengikuti Program Halal Eksekutif  (HEP) yang dianjurkan oleh KFCH International College dan Halal Industry Development Corporation. Program yang akan bermula pada 2hbMei2012 dan akan berakhir pada 31hbOktober2012. Bermulanya hidup sebagai seorang pelajar di KFCH International College di Puchong Selangor. Tanpa yuran, malah disediakan penginapan, pengangkutan dan elaun. Alhamdulillah..

Saya bersyukur kerana dapat menghadiri program ini tanpa perlu menghadiri temuduga. Sebenarnya memang dah merancang untuk menghadiri temuduga, tapi disebabkan urusan kerja, terpaksa batalkan hasrat. Cuma dapat hantar resume, itupun last minute.

Terima kasih kepada bos sebab sudi bagi kebenaran saya untuk join program ini tanpa perlu berhenti kerja, walaupun mula-mula tu dah hantar surat berhenti kat manager. Betullah orang cakap, 'tanpa keberanian, mimpi takkan jadi kenyataan'. Saya ingat saya boleh berbincang dengan bos hanya dalam mimpi sahaja. Saya ragu-ragu yang bos akan menerima permohonan saya. Saya mula solat istikharah. Memohon petunjuk daripada Allah. Dan Allah tunjukkan saya jalan keluar satu persatu... Semuanya dipermudahkan walaupun tempoh masa hanya ada seminggu sahaja.. Syukur sangat-sangat... Alhamdulillah..


Objektif Program:

Objektif Program Eksekutif Halal adalah melahirkan individu yang berpengetahuan yang akan membantu pengeluar poduk halal supaya menggunakan pendekatan yang betul dalam meningkatkan kualiti pengeluaran produk halal serta amalan pengilangan terbaik di mana ini akan menjadikan pengeluar lebih kompetitif di dalam pasaran halal global. Gabungan elemen syariah dan “thoyyiba” di dalam proses pengeluaran makanan halal diharapkan dapat menjaga serta menegakkan integriti produk makanan halal. 

~SenDiri~



Sendiri...

Bersendirian.... Tanpa teman di sisi...

Memang sunyi... Perasaan sunyi membuak-buak... 

Hati menjadi lapar dengan perhatian....

Namun diri ini cuba menjadi seorang yang gagah...

Gagah daripada semua sudut... 

Sendiri, memang sukar...

Tapi aku percaya Allah punya rencana buat diri yang masih sendiri ini..

Semoga iman menjadi benteng segala dugaan dan godaan... 

Aamiin...


Monday, 23 April 2012

We Plan, But Allah is THE BEST PLANNERS


Some things are beyond planning. Life doesn’t always turn out as planned.
You don’t plan for a broken heart.
You don’t plan for an autistic child.
You don’t plan to be single forever.
You don’t plan for a lump in your breast. Or a disease. Or broken bones.

You don’t plan to be sad. You don’t plan to be shattered. You don’t plan to be hurt. You don’t plan to be broke. You don’t plan to be betrayed. You don’t plan to be alone in this world.

Sometimes, if you work hard enough, you can get what you want. But MOST times, what you want and what you get are two different things.

We, mortals, plan. But so does Allah in the heavens. Sometimes, it is difficult to understand Allah’s plans, especially when His plans are not in consonance with ours. Often, when He sends us crisis, we turn to Him in anger.

True, we cannot choose what Allah wishes us to carry, but we can carry it with courage knowing that He will never abandon us nor send something we cannot cope with.

Sometimes, Allah breaks our spirit to save our soul;
Sometimes, He breaks our heart to make us whole.
Sometimes, He allows pain so we can be stronger;
Sometimes, Allah sends us failure so we can be humble.
Sometimes, He allows illness so we can take better care of ourselves;
And sometimes, Allah takes everything away from us so we can learn the value of everything He gave us.

Make plans, but understand that we live only by Allah’s grace, His Fadhal (favour) and His Rahmah (mercy).

So don’t worry, Allah has a plan for you.

We want what we want, but Allah only brings about that which He wills....



(^_^)

Friday, 20 April 2012

~KeSaN HeBoH PerTuNaNgan~

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ini, saya nak share ceramah daripada Ustaz Don Daniyal yang bertajuk "Kesan Heboh Pertunangan".. Khitbah atau maksudnya pertunangan merupakan salah satu syariat Islam yang dijadikan Allah untuk memberi kepada peluang kepada lelaki/ perempuan untuk bertaaruf (berkenalan) dengan pasangan masing-masing sebelum bernikah atau berkahwin...




Walaubagaimanapun ramai yang tersalah anggap akan fungsi pertunangan ini... Dari apa yang kita lihat pada zaman millennium ini, majlis bertunang diadakan seperti majlis kahwin... Dihebohkan kepada orang ramai walhal pertunangan tersebut boleh putus bila-bila sahaja... Dan sudah tentu ada sesetengah pihak menjadikan pertunangan sebagai tiket untuk membawa pasangan ke mana sahaja tanpa ditemani mahram...


Ada hikmah kenapa pertunangan perlu dirahsiakan... Salah satunya untuk menjaga nama baik pihak perempuan mahupun pihak lelaki sekiranya pertunangan tersebut tidak dapat diteruskan ke peringkat seterusnya iaitu pernikahan.. Selain itu, hikmah merahsiakan pertunangan adalah untuk menjaga ukhwah yang terjalin antara dua pihak (lelaki dan perempuan).... 


Sesungguhnya pertunangan ini bermula "Dengan kita ada pilihan... Iaitu pilih..." Yang penting pintalah doa dan restu ibu bapa dalam memilih jodoh... Semoga kita dirahmati Allah selalu.. Aminn.. (^_^)

“Perkahwinan itu bukan perlawanan bola sepak. 
Semasa belum dapat, dikejar-kejar. 
Sudah dapat, terus disepak sekuat hati sejauh mungkin. 
Sebaliknya perkahwinan itu biarlah seperti permainan ragbi. 
Semasa belum dapat, dikejar-kejar. 
Sudah dapat, dipeluk digenggam dan tidak dilepaskan sama sekali”


Wednesday, 18 April 2012

PerMaTa UnTuk IsTeri [KopRaTaSa]



Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri

Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku

Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang



Monday, 16 April 2012

♥...Dear sister...♥


♥...Dear sister...♥


~Don't be like some girls who are pleased by seducing men and proud of being surrounded by many guys... Remember, cheap items are usually surrounded by many buyers...


~Don’t try to win a boy’s love and lose Allah’s satisfaction.. But be like a star, so far no one can reach you..  So dear, bright and shining, guiding people with the light of your good deeds...


~Be like a pearl, so precious, well protected in your shell (hijab), the only one who can have you is the right man who would realize your true value and cherish your protected beauty...

~Just be a true and strong Mujahidah fighting against all the fitnah and temptations around her... 

Sunday, 15 April 2012

MaHeR ZaiN- AlhaMDuLillaH / THanK yOu ALLAH



I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
Further and further away from you
Ooooo Allah, you brought me home
I thank You with every breath I take

Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah

I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud to see the truth
And prostrate to you
Until I took the first step
And that’s when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you

Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah

Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

O Allah, I wanna thank you
I wanna thank You for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank You for bringing me home

Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Alhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah

Friday, 13 April 2012

::Doa Untuk Pengantin::

Bismillahirrahmnirrahim..

Pada hari Jumaat yang mulia ini, saya nak share satu doa khusus buat pengantin baru.. Selalunya masyarakat kita akan bagi ucapan tahniah.. Ada juga yang mendoakan supaya pengantin bahagia hingga ke anak cucu, hingga ke akhir hayat, dan tak ketinggalan juga ucapan bahagia hingga ke syurga.. Semua ini tidak salah kerana semuanya doa baik-baik.. Cuma yang saya nak kongsi ialah doa yang dianjurkan oleh Rasul kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W, khusus untuk pengantin baru iaitu...


Pernikahan merupakan salah satu rahmat Allah yang sangat besar dalam hidup seorang insan.. Perkongsian dua hati dan merupakan salah satu cara bagi seorang anak Adam untuk mencapai matlamat bahagia hingga ke Syurga.. Kerana dengan pernikahan ini, segalanya adalah pahala.. Betapa luasnya rahmat Allah dalam memberi kasih sayang kepada hamba-hambaNya... Berbuat baiklah kepada pasangan dan bersabarlah dengan ujian... 

Nasihat Ustazah Ustazah Siti Norbahiyah kepada pasangan suami isteri, elakkan komunikasi yang menyakitkan hati tetapi gunakan pendekatan yang lemah lembut.. Isteri wajib meminta izin daripada suami terutamanya setiap kali hendak keluar rumah.. Begitu juga suami, bagitahu isteri supaya isteri tahu awak berada dalam keadaan yang selamat.. Ustazah juga menambah supaya suami isteri jangan kedekut dengan pasangan masing-masing.. Kedekut di sini bukan dengan wang semata-mata.. Tetapi juga jangan kedekut dengan kasih sayang, perhatian, belaian, pujian dan lain lain perkara yang semestinya membawa kebaikan... Cari ruang untuk bersama walau sesibuk manapun anda.. Ruang untuk makan bersama, berkongsi masalah, bercerita, dan juga berdating... Ustazah juga bagi doa daripada ayat al-Quran untuk kita amalkan.. Surah al-Furqan ayat 74 dan Surah al-Anbia ayat 87... Semoga ianya memberi manfaat kepada kita semua.. InsyaAllah... 

Lagu ni khusus buat pengantin baru dan juga mereka yang telah mendirikan rumah tangga.. Special daripada Maher Zain.. Semoga Allah merahmati kita semua.. Aminn.. 


p/s: Jangan lupa doakan tuan punya blog ini supaya bertemu jodoh yang baik, dan bahagia dunia akhirat... Aminn... (^_^)

Thursday, 12 April 2012

~Pentingnya Komunikasi Itu~

Assalammualaikum...

Zaman sekarang ni hubungan jarak jauh bukan lagi satu masalah... Bak kata pepatah, jauh di mata tetapi dekat di hati... Terlalu banyak cara untuk berkomunikasi.. Sms, telefon, skype, MMS, YM, dan lain-lain...  Perasaan rindu dan ingin berjumpa tu, perkara yang normal... Cuma kita kena pandai mengawal perasaan tersebut supaya tidak timbul perasaan cemburu yang melampau sehingga membawa kepada syak wasangka.. Bab rindu-rindu ni,  rasanya tiada masalah bagi pasangan suami isteri,.. Tapi bagi pasangan yang belum mempunyai hubungan halal,  mereka harus bijak mengawal hati dan perasaan mereka.. Itu yang wajib dititikberatkan supaya tidak kecundang dengan godaan syaitan... 

Dalam sesuatu hubungan, komunikasi itu sangat penting.. Dan sudah tentu komunikasi yang berkesan iaitu yang boleh memberi kebaikan.... Walaupun tinggal bersama, tetapi jika tiada komunikasi yang baik, sesuatu hubungan boleh menjadi hambar... Dan apa jua salah faham, sila selesaikan dengan cara yang baik dan berhikmah.. Gunakan pendekatan yang lembut dan bukannya berkasar... 

Tabiat suka berdiam diri dan menyebabkan pasangan tertanya-tanya bukan satu langkah yang bijak... Pasangan bukanlah ahli nujum yang dapat membaca hati dan perasaan orang lain.. Berbincang dari hati ke hati, itu yang terbaik... 

Okeylah, di sini saya sarankan mereka yang belum menonton drama JUJUR AKU DAYUS agar menonton drama ini... Daripada drama ini, baru anda tahu betapa pentingnya komunikasi dalam hubungan suami isteri... 


~Pentingnya Komunikasi Itu~

Tuesday, 10 April 2012

Jangan Serik Untuk Terus Menjadi Cantik



” Awak tak cantik ”
” Awak tak ada rupa..”
” Saya kurang berkenan..”
” Gelap..tak putih “
Bukan mudah untuk seorang wanita menerima hakikat dirinya ditolak semata-mata atas faktor rupa parasnya sahaja. Apatah lagi jika sebelumnya, dia telah bersungguh-sungguh mempersiapkan diri supaya kelihatan cantik dan anggun.
Lelaki pula, kebiasaannya menggunapakai kaedah ‘ mata adalah hakim pertama ‘. Tidak berkenan di mata, maka tidak adalah peluang meneruskan langkah seterusnya.
Menjadi wanita, soal cantik atau tidak adalah soal yang besar. Bahkan tidak keterlaluan jika dikatakan ia antara dilema yang seringkali menghantui minda wanita dalam fasa menanti jodoh.
KENALI FITRAH
Secara semulajadi, wanita mempunyai keinginan yang kuat untuk kelihatan cantik dan dipuji pula akan kecantikan tersebut. Sebab itu, wanita suka melawa. Mereka mempunyai set alat solek dan mereka memerlukan masa yang agak lama untuk berhias. Ini perkara normal yang memang Allah ciptakan khusus kepada wanita.
Apabila sifat semulajadi itu cuba ‘dirampas’ oleh lelaki, maka dunia akan serta merta menjadi songsang.
Namun begitu, sebagai wanita, anda sewajarnya mengenali fitrah dalam diri anda sebaik mungkin supaya fitrah tersebut tidak menjadi fitnah.
Fitrah dalam diri seorang wanita – secara hakikatnya – adalah supaya dirinya kelihatan cantik dan dipuji oleh seorang lelaki yang merupakan satu-satunya insan terpenting dalam hidupnya ; iaitu suami.
Fitnah pada mereka pula adalah, apabila sejak dari awal berusaha supaya menjadi cantik dan disanjung-sanjung oleh semua orang, termasuklah lelaki-lelaki yang mempunyai penyakit di dalam hati.
Mengenali fitrah anda dengan baik, akan menjadikan anda seorang wanita yang bijak. Anda tidak akan sewenang-wenangnya menjadikan ‘fitrah’ melawa, berhias dan kelihatan anggun itu untuk menonjolkan kecantikan anda sebagai santapan mata lelaki yang bukan mahram.
ANDA CANTIK
Berbalik kepada isu ditolak kerana ‘tidak cantik’, perkara pertama yang perlu anda jawab kepada diri sendiri adalah : anda sebenarnya cantik.
Lelaki itu, atau sesiapa sahaja yang mengatakan anda tidak cantik, sebenarnya langsung tidak ada hak untuk mengatakan demikian. Ya, mungkin atas prinsip ‘demokrasi’ mereka boleh katakan demikian, tetapi itu bukan bermakna apa yang mereka katakan itu suatu hakikat yang perlu diimani. Tidak sama sekali.
Memahami itu, maka untuk apa pula anda bersedih sekiranya dikatakan demikian, ataupun ditolak oleh mereka atas alasan demikian?
Hakikatnya, anda langsung tidak perlu bersedih kerana itu petanda yang sangat jelas, bahawa anda sedang berada di atas landasan yang betul.
Kerana apa?
Telah saya sebutkan di atas, bahawa fitrah dalam diri anda sebenarnya adalah untuk menjadi cantik dan dipuji sebagai cantik oleh suami. Maknanya, apabila suami telah mengakui bahawa anda cantik dan memuji pula kecantikan anda, itu sudah lebih dari memadai buat anda sebagai isteri. Pada waktu itu, anda langsung tidak akan kisah kiranya sekalian alam mengatakan anda tidak cantik.
SECANTIK BIDADARI
Sebagai wanita, anda memang cantik. Secantik bidadari.
Bidadari yang hanya layak dipuji dan disunting oleh putera kayangan. Dalam dunia ini, hanya putera kayangan itu sahaja yang diberi peluang oleh Allah untuk melihat kecantikan anda.
Hari ini, anda ditolak dan tidak diterima. Bermakna, mereka-mereka itu bukan putera kayangan yang ditakdirkan untuk bidadari secantik anda.
Suatu ketika nanti, akan datang seorang putera kayangan kepada anda. Dan dia tidak akan teragak-agak untuk memuji anda sebagai wanita yang paling cantik. Tidakkah pujian yang keluar dari mulutnya waktu itu suatu kalimah yang cukup untuk  membawa anda terbang tinggi di awangan? Waktu itu, masihkah bersisa saki baki kesedihan waktu anda ditolak hari ini? Sudah tentu tidak. Bahkan kesemua perkara itu tidak lagi penting bagi anda.
Yang penting, anda adalah bidadari paling cantik untuk seorang suami.
 JANGAN SERIK
Justeru, janganlah serik untuk terus menjadi cantik.
Caranya pula, bukan sekadar membeli dan berlatih dengan pelbagai alatan solek.
Cara paling ampuh adalah dengan memakaikan make-up termahal untuk hati nurani anda. Dari situ, kecantikannya akan tembus ke luar.
Pernah tak anda berjumpa dengan wanita yang berkulit agak gelap dan tidak mempunyai rupa paras yang cantik? Tetapi anda sangat menyenangi wanita tersebut. Apabila anda bercakap, dia akan mendengar dengan tenang. Apabila dia memberi pandangan, tutur katanya sungguh sopan. Apabila dia berjalan, pandangannya fokus dan tidak melilau-lilau. Apabila berpakaian, dia kelihatan sungguh selesa dan terjaga.
Jika anda berjumpa dengan wanita seperti itu, rapatilah dia dan tanyakan kepadanya, apa rahsia dirinya menjadi cantik sebegitu rupa. Mungkin, anda akan beroleh pencerahan dan panduan mencantikkan jiwa.
Jika mereka yang tidak dikurniakan rupa paras yang cantik pun mampu menonjolkan kecantikan sebegitu rupa, mengapa tidak anda juga menempa kejayaan yang sama? Mulai sekarang, teruskanlah berusaha.
Ingat, bukan mudah untuk menjadi bidadari. Jadi, jangan serik berusaha untuk terus menjadi cantik.
Sekian.
Credit to www.myilham.com

Tips Menjaga Kebahagiaan Rumahtangga


Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ini nak kongsi dengan pembaca wanita satu tips macam mana hendak menjaga kerukunan rumahtangga... Tips yang akan mengelakkan suami daripada mencari yang lain... InsyaAllah..

Iaitu menemani suami ketika dia makan... Kalau boleh, elakkan suami daripada makan seorang diri.. Kerana ketika itu berkemungkinan suami akan makan dengan syaitan dan mudah dihasut oleh syaitan... Dan syaitan dengan jahatnya akan meniupkan pelbagai prasangka dalam hati suami.. Contohnya "bini kau dah tak sayang kau lagi.. entah2 dia ada affair dengan lelaki lain.. " Lihat, ketika sedang makan seorang diri pun syaitan boleh menghasut suami anda..

Isteri-isteri sekalian, walaupun ketika itu kita sedang berdiet, atau sudah kenyang atau sedang sibuk menguruskan anak-anak, seboleh bolehnya kita kena berusaha untuk makan bersama suami..  Walaupun kita hanya makan sesuap dua.. Bukankah makanan yang dihidang dengan penuh kasih sayang akan menjadi pengikat hubungan suami isteri, ditambah lagi dengan makan bersama... 

Sebenarnya kita lupa yang suami juga manusia biasa.. Punya hati nurani... Walaupun mereka tampak gagah, mereka juga perlukan perhatian seorang isteri... Mungkin di meja makanlah tempat perkongsian masalah mereka dan juga cerita yang berlaku sepanjang hari... 

Yang penting, apabila kita menemani suami, sebenarnya kita sedang memberitahu suami kita.. "walau apa jua situasi, saya akan setia di sisi awak, dan tidak akan meninggalkan awak.." InsyaAllah... 

Jadi, mulai hari ini, jangan lupa temankan suami makan walau sesibuk mana pun anda... Cuba menjadi isteri yang baik yang diredhai suami dunia akhirat.. Sebab syurga sedang menanti anda wahai isteri yang diredhai suami..

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud: “Wanita yang solehah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri (tidak berlaku curang serta memelihara rahsia dan harta suaminya) di belakang suaminya, oleh kerana Allah telah memelihara mereka…” (Surah An-Nisa’ ayat 34)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads