Monday, 22 April 2013

||GoodNight||

~YOUR GIRL means YOUR WIFE~

Blog is just a blog...
Same as FB, twitter and whatever...
Just don't misuse them...

Feeling sad is unhealthy for our body...
Of course it will deliver negative aura...

Why people like to choose the negative one instead the positive???
We have choice...
We can choose to be happy....
Yet we choose to be sad forever...

Some people love to make people sad...
Especially the person that love them...
By hurting people that they love, they found satisfactory - the best feeling ever...
And they keep doing the same thing... 
Is that revenge you want to do? Why?
Oh man, that person that love you is not guilty at all....!!!

"Revenge is directed passionately at a specific target with the intent of doing them harm because you believe they have intentionally done you harm.."

_______________________________________________________________

Yes, he/she is the winner...
They won - of course the first place...
They never lose until they lost that person...
The only person that remain loyal, and never stop loving....
The only person that always mention her/his name in every doa...
But its too late...
The only person has gone away...



 ||GoodNight||

Friday, 19 April 2013

||ALHAMDULILLAH||

Bismillahirrahmanirrahim....



Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah...
Terima kasih Allah atas segalanya yang ENGKAU kurniakan pada diri ini....
Segala-galanya...

Walaupun aku bukan hambaMu yang baik, ENGKAU tidak henti-henti memberi....
Walaupun aku tidak layak, ENGKAU masih jua mahu aku menerimanya....
Kasih sayang MU sentiasa ada dan dekat di hati ini ketika susah dan senang....
Saat semuanya seakan mustahil dan sukar....
ENGKAU tunjukkan aku jalan keluar...

ENGKAU kurniakan aku insan baik-baik untuk aku kongsikan kasih sayang ini...
ENGKAU hadiahkan diri ini kasih sayang seorang IBU dan AYAH dan insan-insan yang penyayang...
ENGKAU sentiasa hadir tatkala aku sedih dan gembira...
ENGKAU sentiasa memerhati dengan kasih sayangMU...
ENGKAU tidak pernah jauh walaupun kerapkali aku yang menjauh....
ALLAHURABBI...

YA ALLAH...
Semoga aku tidak lalai dan leka dengan apa yang aku perolehi...
Biarpun sikit atau banyak, jadikanlah aku hambaMU yang sentiasa bersyukur...
Jauhkanlah diriku daripada sifat riak, takabbur dan kedekut...
Dan jadikanlah aku hambaMU yang pemurah...
Kerna apa yang diperolehi itu bukan untuk diri semata-mata...
Tetapi untuk setiap insan yang punyai hak ke atasnya....

Bismillah...
Bi iznillah...
ALLAH, please help me and guide me to JANNAH...
Amiinn...

p/s: I LOVE YOU ALLAH....



I will try.. InsyaALLAH... >__<

Tuesday, 9 April 2013

~Allah Peliharakan Terengganu~

Assalammualaikum....

Berkali-kali cuba ambik gambar, tapi macam ni jugak saya dapat....


Cuba teka gambar apa????
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Akhirnya, berjaya jugak....
Setelah kamera berpindah tangan.... Hihi....


~ (^__^) ~

Friday, 5 April 2013

Semuanya Okey...!!! \(^___^)/


Bismillahirrahmanirrahim....
Assalammualaikum semua....

Lumrah manusia tidak sempurna...
Ada masa gembira, ada masa sedih....
Ada masa kuat, ada masa lemah...
Ada masa positif, ada masa negatif....
Ada masa senang, ada masa susah...
Ada masa tenang, ada masa gundah...

Begitulah apa yang aku rasakan....
Setiap kali aku memandang atau membaca sesuatu yang aku tidak suka...
Tempias negatifnya akan sentiasa aku rasakan...
Betul, aku tak ada hak utk membenci...
Kadang2 aku terfikir kenapa sampai begitu sekali aku terkesan...
Ianya semulajadi, bukan dibuat-buat...
Allahurabbi.....
Allah jua yang Maha Mengetahui.....

Betul, aku kena positif....
Aku hanya mampu berdoa...
Dan semestinya aku kena bersangka baik....
Sekiranya melepaskan itu adalah perkara yang terbaik, aku akan lakukan....
Dan sekiranya bertahan itu adalah kekuatan aku, aku akan teruskan....

Semoga Allah permudahkan yang terbaik untuk aku..
Benar, dunia ini tidak lama...
Biarlah aku disakiti sekiranya cara itu yang terbaik utk aku ke syurgaNYA...
Aku akan sentiasa berdoa...
Sebab itulah senjata aku yang paling kuat.... 
YAKIN dan PERCAYA....

Betullah, kekayaan harta bukan kunci kebahagiaan... 
Kalau aku warisi harta yang banyak pun, itu bukannya milik aku..
Dan bukannya kepunyaan aku... 
Semuanya milik Allah.. 
Kekayaan jiwa juga ketenangan abadi..... 
Itu pilihan aku....
Alhamdulillah, thank you Allah for everything... =)





~All is Well~
(^__^)


::Show OFF::


Bismillahirrahmanirrahim...

Kadang-kadang pelik melihat manusia yang suka menunjuk harta, kekayaan, dan pangkat...
Membuatkan saya rimas...
Opppss, saya jeles ke...
Pleaseee...................

Bila kaya, lupa diri...
Bila miskin, lupa yang dia penah kaya...

Buat apa menunjuk kekayaan kalau memang dah kaya...
Tak perlu tunjuk, sebab orang lain memang akan tahu yang awak ni kaya....
Orang yang sebenar-benar kaya memang tidak akan menunjuk...
Begitu juga orang yang sememangnya bahagia dengan hidup dia...
Dia tidak akan menunjuk....
Sebab dia memang kaya, dan memang bahagia...
Automatik orang lain akan nampak....
Tak percaya???
Percayalah....

Mengenali orang kaya yang sangat merendah diri memang satu didikan buat diri ini...
There are a lots of people yang kaya dan mereka tak suka menunjuk...
Orang yang macam inilah yang buat saya tersedar...
Mereka sangat pemurah, dan tidak mahu menunjuk setiap kali menderma...
Dan ramai jugak yang tak kaya mana, tapi gaya macam jutawan...
Padahal kaya dengan hutang...
Apa pun, harta dunia takkan ke mana dibandingkan dengan harta akhirat...


I'm so sorry to say...
People who like to show off their wealth, their power...
They are not my type... 
They make me sick...

p/s:  Kesusahan dan kesenangan hidup adalah ujian.. Sabar dan tempuhlah ujian dengan kekuatan iman dan ketenangan jiwa... May Allah bless us always... AMinn....



~Searching for 'KEKUATAN'~

Bismillahirrahmanirrahim....



Tak mungkin lemah...
Tak mungkin ketandusan...
Tak mungkin kehilangan...
Hanya kerana signal itu terputus di tengah jalan...
Ya, itulah signal kekuatan....

Kalau dulu dugaannya tidak putus-putus menerjah...
Begitu juga sekarang...
Ada sahaja yang bertandang untuk menguji....
Menyapa dalam persembunyian...

Tidak mudah melatah, dan tidak mudah mengalah...
Itulah cara dia supaya tidak mudah berputus asa...
Walaupun semakin lama signal kekuatan seakan makin menghilang...
Dia tidak sesekali akan menyerah kalah....

Andai kata TAKDIR yang berkata-kata....
Semoga diampunkan segala dosa....
Dalam hatinya hanya satu...
Semoga dia kuat untuk sentiasa meneruskan kebaikan....
Dalam apa jua keputusan....
Ya, doa dan terus berdoa...

~She's Searching For KEKUATAN~

~Membebel~


Perempuan dependent salah...
Perempuan independent pun salah...

Kadang-kadang lelaki ni mahu ambik mudah...
Nak cari isteri yang serba serbi tahu semuanya...
Serba tahu memasak, serba tahu memandu, serba serbi tahu...
Kalau boleh, kereta rosak, rumah rosak pun dia nak isteri dia betulkan sendiri....

Hmmm...
Orang dulu2, takdelah demand mana pun...
Takde pulak tanya pandai masak ke, pandai bawak moto ke, pandai betulkan rumah ke...
Bahagia je...

If isteri tak pandai masak, mereka sabar...
Bukan marah, atau mengeji...
Tapi mereka tegur dengan cara yang berhikmah...

Memang tak dinafikan...
Kepandaian memasak atau apa sahaja kepandaian tu memang bonus....
Tapi janganlah take for granted..
Ingat isteri tu siapa??? Patung??? Takde perasaan??? -_-"

Beruntung sangat isteri yang dapat suami yang sedia membantu....
Then beruntung sangat2 jugak suami dapat isteri yang baik....
Suami tidak kisah pun siapa isterinya...
Mencintai seikhlasnya...
Tinggi belajar ke, belajar rendah ke,..
Yang penting, isteri menjalankan tanggungjawab...

Yalah, daripada isteri yang kononnya 'perfect'...
Pastu menggatal dengan jantan lain, atau derhaka (suka marah-marah) suami...
Nak pilih yang mana??
Emm, terbeliak mata... (>__<)

Sori,  cuma nak luahkan perasaan....
Next entri sambung lagi....
Sebab tuan punya blog suka sangat membebel.. HUHU....

p/s: Ada, beri, dapat... Awak ada kebaikan, awak beri kebaikan, awak akan dapat kebaikan... Begitu sebaliknya.. Apa-apa pun, semua yang berlaku adalah ujian... Sabar dan doa selalu ye.. =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads