Saturday 3 March 2012

Antara DUA PiLiHaN...

Bismillahirrahmanirrahim.....
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Setiap hari rutin kita mungkin hampir sama... Bangun tido, pergi ke tempat kerja, solat 5 waktu, makan dan aktiviti harian yang lain... Namun, dalam rutin seharian itu, ada tak penambahan yang kita cuba lakukan untuk menjadikan kita hamba Allah yang lebih baik? 

Kawan-kawan, dalam hidup sentiasa ada pilihan... Sama ada dalam kerjaya, pelajaran, memilih teman hidup, dan sebagainya.... Dan semestinya kita mahu memilih yang lebih  baik... Begitu juga dalam kehidupan kita sekarang ini..... Corak kehidupan apakah yang kita pilih pada saat ini untuk kehidupan kita yang mendatang, terutamanya kehidupan di akhirat sana... Adakah kita terlalu mengejar dunia atau sedaya upaya menyeimbangkan kehidupan di dunia dan  di akhirat?

"Neraka itu dipagari dengan penuh kenikmatan dan keseronokan, manakala syurga itu dipagari oleh ujian dan kesukaran"

Pilihan di tangan kita... Jangan tunggu hari esok untuk berubah... Mulakan hari ini... Biar dari sekecil kecil amalan, kemudian bertambahlah dengan sebesar-sebesar amalan... Sentiasa beristiqamah... Berusaha dan berdoalah... Sesungguhnya Allah sentiasa bersama mereka yang berusaha ke jalanNYA... Semoga kita semua diredhai Allah dunia akhirat... Amin... 

"Dan orang-orang yang berusaha bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredhaan) dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah beserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya..." 
(Surah al-Ankabut : ayat 69)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads