Saturday, 23 June 2012

::Lurus Bendul::


Kita sebagai manusia, selalu lupa... 
Sebab itu di dalam al-Quran banyak ayat-ayat yang diulang kerana fitrahnya manusia perlu senantiasa diingatkan....

Dan tuan punya blog ni pun sama...
Sentiasa perlu diingatkan...
Supaya tidak menjadi seorang yang lurus bendul...
Atau senang cite, seorang yang 'senang ditipu'...

Huu...
Ramai dah tegur...
Makcik kat kilang pun dah pernah nasihat...
Even kawan yang baru kenal pun perasan sikap ala-ala bendul ni...

Sebenarnya, saya bukanlah seorang yang lurus bendul...
Saya sgt berhati-hati kot bila nak percaya sesuatu perkara...
Ya ke???  Entahlah...
Mungkin saya lebih kepada seorang yang agak 'blur' sedikit..
Lambat pick-up akan sesuatu perkara...

Pelik bila seseorang cuba nak bergurau dgn kita, dengan membuat cerita palsu...
Atau menjadikan kita kadang2 dalam kebuntuan, kebingungan...
Tak boleh ke bergurau dengan cara lain...

Untuk kawan-kawan yang dah lama kenal saya, thanks...
Sebab korang memang akan terus cakap 'direct to the point' kepada saya...
Walaupun hati saya sangat sensitif, tapi untuk sesuatu perkara yang membawa kebaikan, saya memang menghargainya...

Kan senang berterus terang..
Tidak perlu berputar belit...

Namun begitu, walaupun awak berterus terang, kadang2 saya masih tak memahami...
Mungkin saya memahami  maksud awak, tetapi saya masih belum dapat memahami sepenuhnya..
Bukan taknak memahami, tetapi susah nak percaya...
Sebabnya saya belajar dari kesilapan... 
Dan saya pasti semua orang pun begitu... 


PESANAN SAYA:


STAY SAFE
(^_^)

6 comments:

  1. Samalah dengan saya , tapi setiap orang akan cepat berubah . Semakin lama kita akan semakin matang dengan pengalaman yg mendatang :)

    ReplyDelete
  2. Sama pun sama mcm awk mungkin disebabkan saya ni blur or lambat pickup saya mudah dipermainkan dan diperbodohkan org dan saya jadi bahan gelak

    ReplyDelete
  3. Sma la gan aku.. Pelik ragam manusia ni.. Biar lah Allah balas apa yang diaorang bt kat kita..

    ReplyDelete
  4. Saya bukan lurus bendul,cuma saya terlalu jujur,hati terasa sakit bila bf kata saya terlalu lurus bendul.saya tak de keyakinan diri, kakak saya selalu je buli saya.saya tahu,cuma saya malas nak layan,sebab saat ni saya tumpang rumah akak.

    ReplyDelete
  5. Saya bukan lurus bendul,cuma saya terlalu jujur,hati terasa sakit bila bf kata saya terlalu lurus bendul.saya tak de keyakinan diri, kakak saya selalu je buli saya.saya tahu,cuma saya malas nak layan,sebab saat ni saya tumpang rumah akak.

    ReplyDelete
  6. Saya bukan lurus bendul,cuma saya terlalu jujur,hati terasa sakit bila bf kata saya terlalu lurus bendul.saya tak de keyakinan diri, kakak saya selalu je buli saya.saya tahu,cuma saya malas nak layan,sebab saat ni saya tumpang rumah akak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads