Saturday 14 January 2012

....Tutti FruTTi di BaTu PaHaT....


My only sister... Adik perempuan saya yang saya panggil 'adik'... Berbeza kami berdua.. Dia kecik, dan saya 'comel'.. Hiii... Okeylah, i admit.. Saya ni besau... Never mind... Berbeza rupa, fizikal, dan perangai... Kami selalu berselisih pendapat, kadang2 gaduh macam budak kecik... Tapi kami still boleh share story dengan each other ... Sebab tu bila pergi mana2, saya prefer bawak dia daripada adik lelaki saya.. Sambil shopping, sambil bercerita... Pastu boleh bagi pendapat tentang barang yang dibeli..  Budak lelaki, biasalah.. Cepat bosan especially bila time shopping.. Yalah, bukan jiwa diorang.. Tapi masa ajak makan, suka pulak kan... Mestilah suka, dah seharian tak makan... Asyik dok ikut kakak dia shopping je... Cian dia... Huhu.. Rindunya kat my little brother... Hmm...


After balik kerja, my sister ni ajak kakak dia pergi singgah Tutti Frutti... Lupa nak kabo kat orang Batu Pahat.. Tutti Frutti dah dibuka, di Jalan Flora Utama, berhadapan dengan Sekolah Convent.. Kitorang dah penah makan sebelum ni... Kat KL... Pada saya biasa je, tapi adik yang sorang ni kempunan sangat nak makan lagi.... Entah apa yang sedap, tak tahulah.. Tapi memang sedap pun.. Hee... =D

Masuk kedai tu je, dah nampak ramai orang.. Pilihan saya tentulah original, chocolate dan vanila... Plus biskut oreo yang sudah dihancurkan... My sister yang memang suka masam, sudah tentu memilih perisa original.. Pastu plus yang bukan2 kat yogurt dia.. Bukan sedap pun.. Bila nak bayar kat kaunter, moment tu yang paling saya suka.. That girl tanya saya, "Student eh? If student, boleh dapat diskaun tapi kena tunjuk kad.." Gulpp... A'ah, student master... I wish... Adik saya pun tak bawak kad student, jadi tak dapatlah diskaun... After this, student please bring your card to get discount...Okeh orang Batu Pahat... Selamat menjamu selera di Tutti FruTTi... (^_^)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads