Wednesday 18 January 2012

...JanGaN tErLalu MenDeSaK...

Assalammualaikum semua..

Arini baru berkesempatan menulis blog... Too many things to do... Semuanya kena siap cepat.. Plus problem yang bukan dari saya pun kena settlekan.. Sekarang ni pulak dah mula mencari quotation untuk thermohygrometer, siapkan report untuk ISO, dan weekly report...  Okeh, be positive Mimie.. Senang je tu semua.. Huhuuuuu.... Bila banyak keja macam ni, bos akan mendesak pekerja untuk settlekan keja... Dan sudah pasti pekerja tu a.k.a diri saya sendiri akan mendesak diri saya untuk buat semua kerja dalam satu masa tanpa ada perancangan yang bijak... Baru saya tahu bagaimana perasaan seseorang yang didesak untuk melakukan sesuatu perkara yang sememangnya tough a.k.a memerlukan masa dan ruang in order to accomplish it... Very sad, angry and sometime membuatkan kita tidak ikhlas... 


Kadang2 bila pikir balik, tanpa saya sedar... Saya sebenarnya telah mendesak diri saya sendiri, dan kadang2 orang lain pun terlibat sama untuk memenuhi tuntutan kehidupan saya... Tak kisahlah berkenaan kerjaya ke, perhubungan ke atau kehidupan seharian sendiri... Saya sangat selfish... Mementingkan diri sendiri.... Oopps, bukan pentingkan diri sendiri... Tak tahu apa yang saya pentingkan sangat sampai saya lupa yang diri saya pun perlukan ruang... Even orang lain pun sama... Juga memerlukan masa dan ruang dalam kehidupan... Kita tak boleh mendesak orang untuk ikut apa yang kita mahu....  Not kita, saya... Yup, you MIMIE... I'm really sorry if I push too hard... Really sorry to myself too...


Jadi kesimpulannya di sini saya akan cuba menjadi individu yang cuba untuk memahami kesusahan orang lain.. Walaupun mustahil tapi saya akan mencuba... Bila kita memahami kesusahan orang lain, secara tidak langsung, kita sebenarnya memahami kehidupan kita sendiri.. Sebab kita bukan hidup bersendirian.. Ingat tu Mimie... Pesanan ini dibawakan oleh MiMie untuk dirinya sendiri... Tapi if nak ambik untuk diri you all sendiri, pun boleh jugak... Okeh, nak sambung buat keja.. Nasihat saya, stay safe... If demam, berehat ya...... Kerja penting jugak, tapi kesihatan lebih utama... Jaga diri, jaga kesihatan.... Tatatititutu...(^_^)


May Allah bless us... Amiinnn.. 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads