Wednesday 22 February 2012

Yakinlah Dengan Takdir Allah

" Sesuatu yang telah ditakdirkan untukku, pasti aku akan dapat meskipun aku lari darinya... Dan sesuatu yang ditakdirkan bukan untukku, pasti aku tidak akan dapat walau aku bersusah payah untuk mendapatkannya..."
(Abu Hazim Al Makki-Aulia)

Bukan semua orang akan dapat apa yang dikehendakinya... Dan kadang-kadang apa yang kita hajati, kita hanya perolehi setelah menunggu dalam tempoh yang lama... Allah Maha Mengetahui yang terbaik untuk hamba-hambaNYA... Jadi, bersabarlah ya... Dan bersyukur dengan apa yang kita miliki sekarang ini.. Do your best.... Sentiasa berdoa kepada Allah supaya dikurniakan yang terbaik... 

"Allah tidak berkehendak bagi menyulitkan kamu, sebaliknya Allah berkehendak untuk membersihkan kamu serta menyempurnakan nikmatNYA ke atas kamu... Semoga kamu bersyukur....." 
(Surah al-Maidah:ayat 6)


Mari kita sama-sama amalkan doa ini supaya kita tidak membuat keputusan sendiri.. Apa-apa pun yang berlaku, pasrahlah dan redha dengan ketentuan Allah... Kuatkan iman, kuatkan hati.. Jangan pernah jauh daripadaNYA... Dia selalu bersama kita... MAy Allah bless us.. Amiinn... (^_^)

“Ya Haiyyu, Ya Qayyum, dengan rahmatMu daku memohon pertolongan. Baikilah seluruh urusanku, dan janganlah Engkau serahkan diriku ini kepadaku walaupun sekelip mata...”



(Riwayat al-Nasai, dinilai sahih oleh al-Albani)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads