Monday 2 July 2012

~Hanya Coretan Sebuah Rasa~

Bismillahirrahmanirrahim..

Masa berlalu dengan pantasnya...
Dan menunjukkan umur aku yang semakin meningkat...

Masa berjalan...
Dan pengembaraan hidup sentiasa berjalan juga...
Memerlukan satu bentuk proses pembelajaran...
Iaitu menuntut ilmu...
Ilmu dunia, ilmu akhirat, dan ilmu kehidupan..

=================================================

Aku semakin tua, emak ayah semakin tua, dan bumi pun semakin tua...
Tetapi aku taknak tua, dan aku pun takut mati..
Walhal mati itu pasti...

Hati terdetik, di tempat manakah aku akan sentiasa muda, tidak akan mati..
Apa yang aku hajati semua akan dipenuhi...
Di manakah semuanya akan menjadi begitu indah sekali?

Aku tahu jawapan itu...
Di SYURGA....

======================================================

Aku hanyalah roh yang meminjam tubuh ini untuk sujud kepadaNYA...
Roh yang diperintah supaya beribadah keranaNYA...
Solat, puasa, zakat, berbuat kebaikan...

Kesibukan di dunia ini benar-benar menyiksa jiwa aku...
Ditambah kekurangan diri...
Hajat yang belum dipenuhi...

========================================================


Aku perlukan kekuatan daripadaNYA...
Aku perlukan ubat untuk merawat hati ini...
Aku taknak ianya menjadi semakin parah...

Aku taknak kembali kepada kepura-puraan dahulu...
Yang berpura-pura JAHIL akan kehidupan walaupun aku tahu akan KEBENARAN...
Yang berpura-pura jauh daripapa MAHA PENCIPTA walaupun aku tahu DIA amat dekat...
Yang berpura-pura BUTA dengan Ilmu Islam walaupun aku tahu aku CELIK...

Aku bertatih dalam kehidupan...
Mencari kebenaran...
Mencari akan indahnya ISLAM, IMAN dan IHSAN..

Ya..
Aku Islam...
Tapi aku tidak mahu Islam hanya pada nama...
Aku mahu mati dalam Islam, dalam Iman...

Aku sedang berusaha...
Berusaha dan terus berusaha..
Walaupun kadang-kadang aku hampir terjatuh dalam pendakian kebenaran...
Aku sentiasa berdoa agar ALLAH sentiasa memandu hati ini dan hati mereka yang lain ke jalan yang lurus...
Memandu hati-hati ini ke SyurgaNYA...

Ya, aku sedang bermujahadah...
Aku sedang berusaha...
Dan rasanya memang pahit..

Moga aku sentiasa bersabar...
Kerana aku tahu.. 
Ganjarannya ialah SYURGA yang amat manis...
Amin....

=======================================================


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads