Friday 27 December 2013

~Luahan Perasaan~



Assalammualaikum....

Lamanya tak update blog...
Sebenarnya banyak nak share cerita tapi segan...
Sebab ramai dah tahu siapa pemilik blog ni...
Especially bila ada yang tercari cari cerita terkini daripada saya...
Okey, dah perasan macam artis terkenal...
Saja bagi tajuk entri kali ini ala2 kababooom sikit...
Ngeee... =p

Alhamdulillah, hidup sekarang so far so good...
Setiap kehidupan seorang manusia, kalau takde dugaan maka kita akan jauh daripadaNYA...
Dari situ baru kita sedar kita ni manusia biasa, yang sangat lemah...
Even dengan sekelumit rasa, kita akan boleh jadi 'down' dengan tiba-tiba sahaja...

Kadang-kadang terfikir, apa yang aku nak sebenarnya, semua yang aku minta, Allah dah bagi...
Alhamdulillah, aku syukur sangat....
Even yang aku tak pernah impikan atau kata lain aku tak sangka akan dapat, Allah Maha Pemurah dah anugerahkan...
Sampai menitik air mata sebab begitu kasih ALLAH pada aku....
Kasih sayangNYA yang melimpah ruah...

Ketepikan apa yang aku tak dapat...
Ketepikan sakit pedih yang aku rasakan...
Ketepikan semua dugaan yang aku tempuh...
Rahmat dan rezeki Allah lagi banyak yang aku terima...
Kalau tak kerana sakit, pedih, dugaan tu semua...
Aku tak rasa aku akan hargai kehidupan aku sekarang...
Alhamdulillah, terima kasih ya ALLAH...

Aku selalu pesan pada diri aku...
Jangan pernah rasa iri hati pada orang lain...
Jangan pernah rasa dengki dengan kejayaan dan kebahagiaan orang lain...
Allah Maha Adil, Allah Maha Pengasih....
Kita tak pernah tahu apa yang dia pernah lalui...
Mungkin sebelum ni hidup dia sengsara, derita...
Setiap orang ada rezeki masing2, rezeki tersendiri...
Selalu bersyukur dengan apa yang ada..
InsyaAllah, rezeki kita akan berganda daripada yang sedia ada...

Aku pun manusia biasa...
Lupa, leka, berdosa...
Aku harap aku tak lupa berdoa supaya Allah ampunkan dosa-dosa aku dan dosa-dosa insan yang aku sayangi...
Semoga kasih sayangMU melimpah ruah untuk kami semua, ya Allah...
Amin Ya Rabbalalamin....

I LOVE ALLAH... =)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads