Wednesday 12 August 2015

K.A.W.A.N vs S.A.H.A.B.A.T

Bismillahirrahmanirrahim....



Aku ada kawan, ramai kawan...
Dan sebenarnya aku tidak memilih kawan...
Tapi tak semua kawan boleh menjadi sahabat..
Sebab ada juga yang berkawan untuk mengambil kesempatan...
Aku tahu pasti ada yang pernah melalui pengalaman dikhianati kawan...
Begitu juga aku, pengalaman ini betul betul mengajar aku berhati hati dalam berkawan...

Aku bersyukur sebab sahabat aku tidak pernah mengecewakan aku...
Mereka ada bila aku susah, sedih dan kesempitan...
Pada aku mereka layak bergelar sahabat sebab rahsia aku disimpan baik..
Benar, sahabat yang baik tidak akan sesekali mengajak sahabatnya ke jalan yang buruk..
Sahabat yang baik akan sentiasa memaafkan walaupun kau pernah tersilap langkah...




Alhamdulillah...
Sahabat aku terima aku seadanya...
Kebaikan aku, keburukan aku, 'kengada ngadaan' aku...
Bila bergaduh, kami berbaik semula dan kami akan tetap bersahabat sampai bila bila....

Sahabat, maafkan aku kalau aku tidak seperti dahulu...
Maafkan aku kalau masa aku buatmu terhad..
Jaga diri baik baik wahai sahabat...
Sahabat, sungguh aku sangat rindu padamu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads