Friday 5 April 2013

Semuanya Okey...!!! \(^___^)/


Bismillahirrahmanirrahim....
Assalammualaikum semua....

Lumrah manusia tidak sempurna...
Ada masa gembira, ada masa sedih....
Ada masa kuat, ada masa lemah...
Ada masa positif, ada masa negatif....
Ada masa senang, ada masa susah...
Ada masa tenang, ada masa gundah...

Begitulah apa yang aku rasakan....
Setiap kali aku memandang atau membaca sesuatu yang aku tidak suka...
Tempias negatifnya akan sentiasa aku rasakan...
Betul, aku tak ada hak utk membenci...
Kadang2 aku terfikir kenapa sampai begitu sekali aku terkesan...
Ianya semulajadi, bukan dibuat-buat...
Allahurabbi.....
Allah jua yang Maha Mengetahui.....

Betul, aku kena positif....
Aku hanya mampu berdoa...
Dan semestinya aku kena bersangka baik....
Sekiranya melepaskan itu adalah perkara yang terbaik, aku akan lakukan....
Dan sekiranya bertahan itu adalah kekuatan aku, aku akan teruskan....

Semoga Allah permudahkan yang terbaik untuk aku..
Benar, dunia ini tidak lama...
Biarlah aku disakiti sekiranya cara itu yang terbaik utk aku ke syurgaNYA...
Aku akan sentiasa berdoa...
Sebab itulah senjata aku yang paling kuat.... 
YAKIN dan PERCAYA....

Betullah, kekayaan harta bukan kunci kebahagiaan... 
Kalau aku warisi harta yang banyak pun, itu bukannya milik aku..
Dan bukannya kepunyaan aku... 
Semuanya milik Allah.. 
Kekayaan jiwa juga ketenangan abadi..... 
Itu pilihan aku....
Alhamdulillah, thank you Allah for everything... =)





~All is Well~
(^__^)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads